____________________

Oстанні фото:

___________________________
Радіо “Дзвони”

__________________________
ecumenicalcalendar.org.ua    
____________________


 

____________________
Вхід
Пароль | Запам'ятати

____________________

____________________
Храм Благовіщення Пресвятої Богородиці м.Городок

Поделиться в соц. сетях

Share to Google Plus
Share to MyWorld
Share to Odnoklassniki
Share to Yandex

Ганс Урс фон Бальтазар: "

      Центральною фігурою притчі, яку називають притчею про блудного сина, без сумніву, є саме отець! «Один чоловік мав двох синів». Згадка про синів і про їх якості – це всього лишень повід, щоби означити батьківство. Ісус хоче говорити про Отця. (Лк.15:11-32).

      Історія молодшого сина описана в подробицях. Події, властиво, тоді й починають розвиватися, коли син вимагає розділити майно. В загальному не дуже цікаво, як саме молодший син розтринькав спадок і став у нужді.

Цікаво те, що батько згоден з прагненням молодшого сина до самостійності, зовсім не заперечує і навіть не дає йому ніякої напутньої настанови. Так і Бог надає людині великий простір для свобідних поступків. І тому, якщо хтось вимагатиме вернути собі своє, до часу приховане у Бога, то таке бажання буде виконано. Ні словом не буде згадано, що Бог наперед бачить майбутнє зловживання передчасно отриманою свободою, як у притчі нічого не сказано, що син виклопотав собі свободу ще до настання призначеного строку.

Коротше кажучи, в притчі немає ніяких суджень в категоріях справедливості і несправедливості, правомірності і неправомірності. Сам момент «надання свободи» не підкреслений, але суттєво, що батько виступає в ролі того, хто випускає на свободу. Він ніби відступає перед вимогою «надати щось тільки відповідно по праву».

      Почався голод, і марнотрат спадщини роздумує про повернення додому. Євангеліє не розповідає, в якому умонастрої молодший син приходить до рішення і винаходить слова, які скаже. «Скільки лишається хліба в наймитів мого батька, а я ж тут гину з голоду. Устану, піду до свого батька і скажу йому: Отче, я прогрішився перед небом і перед тобою, і вже не гідний зватися твоїм сином; прийми ж мене як одного з твоїх наймитів».

Це розрахунок чи сердечне каяття перед нами? Прямо не сказано, але по контексту не виключаються ні розрахунок, ні корисливість. Зрештою, для розповіді це не має значення. Так і для Бога-Отця несуттєво, чи в повноті відчуває своє розкаяння грішник, який повертається додому.

Вся увага в притчі зосереджена на отці, який виглядає сина, зауважує здалека, поспішає назустріч, кинувсь йому на шию і зачав цілувати. Хоча батько і вислуховує виправдання винного, - а той завчив їх напам’ять, - вони ніби не помічаються. Просто віддається наказ приготувати великий святковий обід ради повернення сина.

Звернемо увагу, що розповідь зовсім не повідомляє про те, що відбувається в душі сина, якого прийняли таким чином. Син взагалі зникає, хоча раніше в подробицях описувались його мандри на чужині. Син тепер покритий покровом батьківської любові, він став тепер невидимим у ній. Він розчинився у «співах і танцях» (Лк.15,25).

Влаштована отцем всеохоплююча радість охоплює в собі і незмірну радість сина. Цілком допустимо думати, що чудесне прийняття зворушило «пропалого і знову віднайденого», але таке припущення є реальне тільки тоді, якщо би в блудному сині ми побачили відображення нічим не заслуженої любові отця, в якій немає місця для розрахунку.

      Отже, ми не можемо сказати про розрахунок молодшого сина. Та розрахунок в старшого – цілком очевидний. Можливо, він навіть визначає всю його поведінку. Почувши святкову музику, старший син відразу ж сповнився підозрами, і він кличе до себе слугу, щоби дізнатись, в чому справа. Він відразу зауважує про себе уявну несправедливість батька, і тоді в ньому розпалюється «гнів»: ще б пак! Він-то не отримав жодної платні за довголітню службу, а негідний молодший син – обдарований щедрими  милостями. Старший гірко дорікає отцю. Він хоче формальної справедливості. Дві речі видаються йому однаково обурливими: і те, що для «того» було заколено вгодоване теля; і те, що він, старший, «ніколи не переступав  заповіді» батька, ще ніколи не отримав навіть козеняти. Отже, його подразнення накопичується не з цього дня, і воно тільки чекало приводу, щоби запалати вогнем.

«Брат твій був мертвий і ожив» - відповідає отець на докори, але не в гніві, а в любові каже: «Ти завжди зо мною, дитино, і все моє то твоє!». Син же, ніколи нічим не відзначений, ймовірно, не задовольняється цими словами. Для нього справедливість – ось найвища цінність, а отець, навпаки, чеснотою вважає «милосердя, яке і є повнотою справедливості» (Тома Аквінський), «Милосердя бо ставиться вище за суд» (Як.2:13).

Якщо би тільки старший «праведний» син міг розпізнати умонастрій отця, він би зрозумів, що отець на ділі любить його і шанує більше як молодшого брата, - адже власне йому призначається від отця не якась частина маєтку, а все надбання без залишку.

Так і Бог не стане заради нас, віруючих в Нього, творити чудеса, бо найбільше чудо – можливість для нас бути Його дітьми, яким дістанеться все надбане Богом. Але для тих, хто відхилився від шляху і повинен бути повернений, чудеса потрібні, бо вони потребують знамення, щоби зважитись на повернення.

Щоденне життя віри не потребує чудес, оскільки всі благодіяння Небесного Отця – це вже чудеса. Не проводь тільки різниці між моїм і твоїм, так як у світлі любові Бога-Отця «моє» і «твоє» - це одно. В Євангелії не сказано, чи справили якесь враження слова отця на старшого праведного сина. Кожен із нас тому є вільний по-своєму довершити цю історію до кінця.

Актуально на сьогодні:


Заклик Синоду Єпископів продовжувати безперервну молитву і піст за мир в Україні

 
Пасха
 

"«Ось Бог – моє спасіння! Я уповаю і не боюся, бо Господь моя сила й моя пісня, Він – моє спасіння!» (Iс. 12, 2)."

читати


____________________
____________________
Городок  

__________________________

наші друзі:
Відділ освіти Городоцької райдержадміністрації
____________________
Городок Онлайн
____________________
Архів статей:
Вересень 2017
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
« Сер    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
____________________

Адреса:
м. Городок
Львівська обл.
вул. Коцюбинського 5
Телефон: (098) 68-67-028
cerkvagorodok@gmail.com

НА ВЕРХ | Городоцькі оголошення | НА ВЕРХ

Copyright © 2013. All Rights Reserved.